lørdag 28. februar 2009

Knekkebrød

Gode knekkebrød
2 dl store havregryn
2 dl sammalt spelt eller grovmalt rug
3 1/2 dl havrekli
1 dl linfrø
2 1/2 dl sesamfrø
2 1/2 dl solsikkefrø eller kjerner
2 ts salt
7 dl vann
Røres sammen, og la dette svelle i ca 20 min... Smøres jevnt og tynt utover i 2 langpanner som er foret med bakepapir.
Stekes med varmluft i 180 gr. i 40 -50 min---til de er gylden.
Nb: slipp ut damp under steikeperioden.

Bruk en pizza trinse til å dele passelige stykker når du tar ut pannene..det er lettere da å få rutene fra hverandre..

Resultat: utrulig gode...
Oppbevares i boks, så de ikkje slagna......
Lykke til...

Monica

4 kommentarer:

  1. Hei!
    Tusen takk for varmende og hyggelig kommentar på bloggen min ang sykdom!
    Prøvde å legge inn en kommentar på den andre bloggen din, men fikk ikke opp kommentarvinduet.
    Ønsker deg en fortsatt flott uke!
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. De knekkebrødene så veldig gode ut,men jeg har ikke varmluftsovn,så da må jeg vel lage halv oppskrift og ha det i bare ei langpanne?

    SvarSlett
  3. Oj, no fekk eg vatn i munnen.. Kanskje eg må hive meg rundt å prøve meg på knekkebrød!!

    SvarSlett
  4. Ble imponert over at du også har en matblogg, og så glad som æ e i mat, måtte æ bare prøve knekkebrødoppskrifta:) Kjempegode knekkebrød!

    SvarSlett

Koselig om du har vært innom her, å da bi æ skikkelig glad førr om du legg en hilsen...nysjerrig som æ e....ha en fin fin dag